Tuesday, 9 August 2011

Bunga Melur 4 tahun tak berbunga...

Pagi tadi pergi kerja terperanjat tengok pasu bunga melor.. emak mertua yg kasi 4 tahun yg lalu..
Semasa emak mertua bagi ada byk bunga tapi bila sampai jek ke tangan aku.. haram nak berbunga..tapi bunga melor yg pada biras aku plak tak henti2 berbunga ..emak mertua bagi kami (aku dan biras Mona namanya) sorang satu..
tapi pagi tadi dah berbunga tu yg mcm "orak percoyo" berbunga setelah 4 tahun tak nak berbunga.. pulak tu daun hijau berkilat sebelum nie kering layu.. hidup segan mati tak mau..

Aku pulak tak terfikir nak amik gambo waktu daun dia kering2 tu.. rasanya lebih kurang sebulan lebih suami aku yg setia menjaga pokok bunga melor tu ..dia siram dgn Ezigrow..
hehehehe raya nnti tak lah malu bila emak mertua tgk pokok bunga melor tu dah berbunga ..hehehhe.. blh le eksen sikit..


Alhamdulillah berbunga akhirnya...terimakasih Ezigrow..

No comments:

Post a Comment